Dag 5

1 mei 2018 - Caldas de Reis, Spanje

Dag 5 zeker??, een mens raakt de tel kwijt als men eenmaal uit het harnas van de dagelijkse monotonie kan leven. De enige bekommernis op zo een dag is de volgende bestemming bereiken. Vandaag een makkie. Een tocht van 23 km van Pontevedra naar Caldos de Reis, vlak zelf eentonig na de pittige klim van gisteren. Aangekomen in hotel Casa Antigo do Monto. Een mens mag zich op zo een pelgrimstocht ook eens verwennen. Schitterend hotel, water van zwembad tijdens deze frisse periode toch op 31 graden. Al die luxe in schrijnend contrast met een lokaal alleenstaand oud vrouwtje dat zelfs gemaakte prullaria verkoopt om rond te komen. De tocht naar Santiago is blijkbaar een internationaal gebeuren. Onderweg met een vrouw gepraat die van Brazilië (Rio) komt (alleen) om deze tocht te doen. Ik vroeg waarom Santiago.. geen speciale reden. Dus zoals wij, niet uit geloofsovertuiging maar omdat dit momenteel populair is. Hoe korter we bij Santiago komen hoe meer het lokale geldgewin merkbaar is. Degene die zonder zonde is werpe de eerste steen. Marina heeft van thuis uit 5 stenen meegebracht.